Mad og måltider

Madpakke

Børnene skal medbringe madpakke mandag til torsdag. Da vi er en udeinstitution, passer madpakker bedre ind i vores dagligdag, da ofte spiser i skoven. Gode madpakker giver glade børn, vi forventer at madpakkerne er sunde, varieret og at der er mad nok i madpakkerne til at mætte børnene.

Fredag laver vi mad sammen med børnene, enten over bål eller i køkkenet.

Drikkedunk
Børnene skal have deres egen drikkedunk med hver dag.
Husk navn på drikkedunken. Vi sørger løbende for genopfyldning i samarbejde med børnene.

Formiddags- og eftermiddagsmad
Institutionen står for at lave disse måltider hver dag. Vi forsøger at variere og gøre måltiderne spændende. Ved hvert måltid serveres der typisk en form for brød og frugt og/eller grøntsager.

Dagens måltider i Skovsneglen

• Ca. kl. 9.00 Formiddagsmad bestående af brød og grøntsager
  • Ca. kl. 11 – Frokost (den medbragte madpakke)
  • Ca. kl. 14 – Eftermiddagsmad bestående af brød og frugt

Da vi tit er på tur, er disse tider ikke faste, men vejledende tidspunkter.

Morgenmad
Der serveres hver dag morgenmad til børnene frem til kl. 7.30, hvis der er behov for dette.

Betaling til fælles måltider

Til betaling af formiddags– og eftermiddagsmad samt frokost om fredagen skal hvert barn betale 275 kr.  pr. mrd. Pengene overføres den sidste bankdag i hver måned på konto-nr. 9077-1380163604. Overførslen skal mærkes med barnets navn og efternavn. Der skal for gennemskuelighedens skyld oprettes en indbetaling pr.  barn, hvis forældrene har flere børn i institutionen.